PACKLISTA till volontärarbete i Ghana

På nätterna när jag inte kan sova är mitt största intresse just nu att googla massor på Ghana, bl.a packlistor från andra volontärer. Tycker typ det är _kul_ att läsa listorna, så tänkte skriva vad jag ska ha med mig med reservation för att glömma skriva dit en massa saker.
 
 
Apotek:
Handsprit
Kutanlösning
Handspritsgel (luktar passion, älskar den!!)
Dimor aka bajsstoppstabletter
Plåster
Alsosprit
Comeed
Treo (lifesaver)
Resorb
Alvedon
Aloe vera-gel x2
Kompress
Sårtvätt
Hydrokortisonsalva
MyggA-spray
Plåster
After bite
Åksjuketabletter
Allergitabletter
Solskydd 20
Solskydd 30
Solstift till läpparna
Malariamedicin
Våtservetter
Åksjuketabletter
Djungelolja
 
Necessär/Hygien:
Sminkborttagning
Ansiktskräm
Rakhyvel
Tandborste
Tandkräm
Linser
Linsväska
Tofsar
Klämmor
Deo
Bomullspads
Tops
Mascara
 
Övrigt:
Ficklampa
Reselakan
Resehandduk
Handbagage
Böcker
Hörlurar
Sömnmask
Öronproppar
Impregnerat myggnät
Adapter
Powerbank
Mobilladdare
Kameraladdare
Plånbok
Midjeväska (tar emot att skriva, tycker det är ca det fulaste som finns)
Temp
Kortlek
Fia med knuff i resestorlek
Packpåsar
Kräkpåsar
Nackkudde
Penna
Resedagbok
 
Kläderna har jag inte räknat ut på vad som går åt på en månad... Just på barnhemmet blir det mycket basic kläder man inte är rädd om och så men på helgerna när vi är lediga vill vi kanske klä upp oss någon kväll och så. Det bästa med packpåsarna är att det är olika färger iaf och därför lätt att hitta. Imorgon kommer Louise hit och hjälper mig som det personliga assistent hon är. Nu är sista dukoralshotten tagen också! Imorgon börjar jag med malariamedicinen. Av den kan man ju få galna drömmar, gött att jag sover natten på jobbet då................

Kommentera här: