2017

Vad mådde du bra av?

Jag mådde bra av att omge mig av vänner, familj och flytten till en större lägenhet.

 

Vad har du vart ledsen över?

Jag har varit väldigt ledsen över ganska mycket detta året. "Förlorade" en vän som varit som familj och under våren blev jag utbränd på jobbet och mådde riktigt dåligt en period.

Testade du något nytt?
Känns konstigt att skriva in att vara med på ett dödsfall, som något nytt... Men det var det och det var väldigt speciellt, men hjälpte mig mycket i sorgeprocessen. Fick verkligen vara med in i slutet och det kändes bra i hjärtat. Sen "testade" på att ha betald semester för första gången i mitt liv, haha.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vad la du mest tid på?
Att jobba... Helt klart.

Vem vill du tacka och varför?
Jag vill speciellt tacka två av mina vänner, Louise och Yasmine som båda fanns för mig när jag mådde som sämst. Alltså verkligen, tack. <3

 Vad är du stolt över när du ser tillbaka på året?

Jag är stolt över engagemanget jag har för mitt jobb, på gott och ont... Att jag växte mer i mig själv under året som gått, trots många motgångar.

 Vilka lärdomar tar du med dig från året?

Jag tar med mig att jag är stark ensam, men ibland behöver andra för att må som bäst och att jag klarar mer på egenhand än vad jag tror.

Största utmaningen?
Att "rycka" upp mig när jag hade mina downperioder.

Vilka dagar minns du speciellt?
Dagen innan vi åkte till Rhodos var jag och Louise på Melissa Horns konsert, väldigt fin kväll. Sen var hela veckan i Rhodos verkligen underbar. Det är en resa jag aldrig kommer glömma och en sådan man ser tillbaka på som gammal.

 

Hur har du utvecklats under året?
Ja! Det tycker jag. Jag har känt att jag står mer på egna ben nu än vad jag gjort förut.

Bästa besluten?
Att besluta mig för att följa med Wilma och Johanna på deras resa till Afrika för att volontärarbeta nu i Januari.

Hur tog du hand om dig själv?
Jag tycker inte att jag tog hand om mig själv speciellt bra. I höstas blev allt mycket bättre och jag tränade regelbundet och åt bra. Det mådde jag verkligen bra av. Tyvärr raserades det efter en vecka i Spanien, men vill försöka komma tillbaka till de rutinerna igen.

Vad vill du göra om nästa år?
Rhodos 2.0. Svettiga nätter på dansgolvet och lata dagar i solstolen. Längtar.


 

Höll du några av dina nyårslöften?
Oj, kommer inte ihåg vad jag hade för några... Tror jag satte mål och inte löften dessutom, men kommer som sagt inte ihåg haha.

Fick någon du känner barn?
Ja, min pappa och Rita fick en son - och jag fick en lillebror. Min morbror och Nicoletta fick också en liten bebis, min kusin.

 

Vilka länder besökte du?
Grekland, Spanien och Danmark.

Är det något du saknade under året som du vill ha nästa år?
Ja, mer regenbunden träning/rörelse och en hälsosammare kost för min del. Inget extremt men inte så kasst som det är just nu. Mår verkligen inte bra av det. Men tänker att jag får en kickstart i Ghana, hehe. Jag hade också gärna gått på festival men prioriterar hellre en resa i sommar. Sen vill jag kanske börja tycka killar är vettiga igen, men vi får se.

Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Alltså, jag är verkligen ingen datummänniska. Kommer knappt ihåg datum vid födelsedagar... Heh.

Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Resan till Rhodos, att jag bokade en volontärresa och att jag flyttade till en större lägenhet där jag trivs mycket bättre.

 Vilket var ditt bästa inköp?

Resorna! Älskar att resa.

Vad spenderade du mest pengar på?
Resorna och hyran, haha. Mat kan också få en given plats i detta svaret...

Vad gjorde dig riktigt glad?
Mina grymma vänner <3

 

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på det här året?

Policeman och typ alla låtar på Ed Sheerans nya album.

Mådde du bättre eller sämre än vad du gjort tidigare år?
Jag mådde nog ganska mycket sämre men hade även lyckliga perioder.

Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Mig själv, mitt välmående. Att tacka nej till jobb och göra mer saker för min egenskull.

 

Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Jobbet, faktiskt... 

Blev du kär?
Nope! Kanske händer det 2018?

Vilken var årets bästa film?
Alltså jag ser knappt på filmer... Den enda jag kommer på nu är när jag och Bella såg Skönheten och Odjuret på bio. Den var helt ok!

Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag tog tåget ner till Skåne och spenderade födelsedagen med mormor och morfar. När jag kom hem jobbade natt och sen mötte jag upp Louise, Mac och Jepser för frukostbuffe på Stålboms och sen blev jag överraskad av jättemånga paket hemma hos Louise och Mac. Sedan spenderade vi dagen och kvällen tillsammans med wii-spel, mat och dricka.

Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Helt klart världens bästa Wilma!

Hur skulle du beskriva din klädstil?
Oj outfiten beskrivs som en lågbetald, sleten arbetare inom vården, på lediga dagar försöker jag piffa till mig lite mer.

Vilken var din bästa månad?
Augusti.

Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Tagit hand mer om mig själv.

 En mobilanteckning?

07-07-17 - "Vill bara bli ihop med ngn med diskmaskin."

Vad längtar du till under 2018?

Jag längtar efter att få volontärarbeta och resa tillsammans med Wilma, tror det kommer bli en upplevelse utöver det vanliga. Sen längtar jag till att gå på Ed Sheerans konsert med Mysan, att åka till Rhodos med brudarna, ta tag i lite mer saker i mitt liv och se vad året har att erbjuda.

Kommentera här: