Fyra tankar

Fyra tankar
 
Jag tycker om att laga mat, exprimentera med smaker men min inspiration infinner sig alltid sent på kvällen. Vid tio/elva-tiden kan mina grannar känna doften av mat som lagas genom mitt fönster. Nu när jag skriver detta, vid elva, har jag precis gjort klart en stark kycklingwok med bl.a ingefära, chili och vitlök med söta inslag av ananas. Jättegod med vid första tuggan svullnade mina läppar en aning efter kontakt med såsen, haha. Effektivare än fillers!
 
Min wanderlust är såå stark. Jag vill resa överallt i hela världen. Min största skräck är att jag ska se tillbaka på livet och känna att jag inte haft ett roligt, intressant eller "viktigt" liv. Just nu jobbar jag väldigt mycket och låter sparkontot fyllas, sen vet man aldrig vart det bär av! Jag har så mycket drömmar jag vill uppfylla och då får man även räkna med jobbet innan och se det som en process i äventyret som väntar.
 
På tal om att spara. Jag hade kunnat spara såå väldigt mycket mer varje månad trots fasta utgifter såsom hyra, tv, mobil osv MEN jag har aldrig varit en "spara" (SUPERTYVÄRR!!). Jag avundas de personer som kan spara sitt godis liksom? En sak jag aldrig kunnat förmå mig till. Sen tror jag jag är lite smått shoppingberoende, hate to say it men jag älskar att shoppa och älskar att se andra shoppa. Alltså mina vänner då, att kolla på främlingar... Not so much. Haha.
 
Jag räknar med att plugga vidare en vacker dag. Jag funderar på om det är chansen till att jag får tummen ur och flyttat till Stockholm eller om jag väljer mysiga studentstaden Lund... I slutändan avgörs det nog vart jag kommer in, haha. Men en sak jag funderat på är att jag är så glad över den erfarenheten jag har från mitt nuvarande jobb på ett LSS-boende. Den gör att jag kan jobba i princip vilken stad som helst, då den typen av jobb alltid finns tillgängliga liksom.
 
 
 
 
 

Kommentera här: