Godnatt

Hur skönt ska det inte bli med helg? Hela kroppen skriker efter sovmorgnar och har även lite skolarbeten som jag tänkte beta av under helgen. Idag har jag varit på ett möte, som leder till ett annat möte, som i sin tur leder till något bra (hoppas jag). Bra förklaring? Haha.
 
På en av lektionerna under dagen såg vi på en väldigt bra film, tänkte ju självklart skriva namnet men har såklart glömt bort det. Handlar i alla fall om soldater som torterar människor istället för att tjäna sitt land på rätt sätt, hur det blir när de kommer hem igen, hur en av dom får Posttraumatiskt stressyndrom (älskar ju att lära mig om sådant här med olika diagnoser etc, alltid tyckt sånt är intressant) och senare tar självmord. Filmen var hur som helst mycket givande och att det har hänt på riktigt är tragiskt. Vart var människosynen? Nu ska jag gå och lägga mig, ska bli så himla skönt. Godnatt!

Kommentera här: