Kvällstankar

Jag vill ha en förändring på denna bloggen. Att allt inte alltid ska existera kring min vardag, att här ska finnas realistiska texter, tips, fina bilder... Lite mer kreativitet alltså. Kanske blir denna ändring av, eller rinner den ut i sanden, så jag lovar ingenting men det är min önskan.
 
Jag tror sorg föder kreativitet, så jag får väl helt enkelt utnyttja mitt mående. Jag vill att ni ska veta att jag är okej, men ibland kommer de där vågorna av sorg och ibland är det bara skönt att få känna, att tillåta sig göra det. Att inse att "okej, jag är ledsen... Men det är okej, ikväll är det okej att känna". Lyssna på fin musik och bläddra igenom tumblr. Titta på de där fina citaten, som sätter ord på känslorna man inte kan beskriva.
 
Mina tips är att försöka sysselsätta sig, var med någon som får dig att må bra. Prata med en vän, en familjemedlem, en kurator - prata med vem som helst. Ligg inte där i sängen en hel dag, även om du ska få sörja ibland så måste du rycka upp dig. Hitta på något, träna, spring bort alla tankar. Gå och sminka dig, gör dig fin. Det brukar få mig att känna mig bättre och piggare. Skriv, hela tiden. Så fort det blir jobbigt, ta fram datorn eller mobilen och skriv precis vad du känner. Ni ska se min dagbok, den har blivit helt fullproppad det senaste. 
 
Sorg är en del av livet, precis som glädje. Och som jag kommer gå sönder många fler gånger genom livet, men det gör inget för jag blir alltid hel igen, tillslut. Jag ser framemot vad livet har att erbjuda, en lördag kl 22.59.
 
 

Kommentera här: