SÖNDAG

Kattgos på trappen. Bjussade på korv men han tiggde mest efter att bli klappad.
 
Efter en tröttsam natt på jobbet, satt jag bara en timme senare på tåget till mormor och morfar. Jag tycker om att åka tåg, speciellt när folk inte tränger sig förbi och tar platsen jag tänkt ta med laddaruttaget. Synd att det hände denna tågresan då, men jag var glad ändå, nästan.
Väl i Skåne stod mormor och väntade vid sitt vanliga ställe, sen tog vi bilen till väla och hon bjöd på en topp jag velat ha från indiska. Sedan for vi hem till morfar och såklart var maten redan förberedd. Världens bästa mat. Livet hos mormor och morfar är enkelt. Minus morfars sjuka hjärta, där är det inte så enkelt...  Ikväll har vi varit ute i trädgården och ätit äpplen, plockat (förmodligen) årets sista jordgubbar, sett på TV och tränat mormor i instagram-användning.

Kommentera här: