Syskon-tag

 
 
 
1. Hur många syskon har du?
Jag har två syskon.
 
2. Vem är äldst/yngst?

Jag är äldst på 21 år, Isak är 12 och Felix är ett halvår. 

3. Vad är bra och mindre bra med ditt/dina syskon?

Det som är bra med Isak är att han är en väldigt klok, smart och en rolig 12-åring. Han är sjukt händig och fixar och trixar. Som den gången jag och mamma förgäves försökte trycka tillbaka min dagbädd som låst sig. Isak sa snabbt "vänta" och plockade sedan fram en söndring bräda, något jag och mamma inte hade en tanke på. Isak och jag har även sjukt kul tillsammans, trots åldersskillnaden på nio år. Han har humor och det räcker oftast med en blick för att vi ska brista ut i gapskratt. Vi delar en speciell ironi och kvick humor som jag älskar. Det lite sämre är hans intresse för typ traktorer och sådant bondigt, haha usch vad jag kommer hata dagen han fyller 15 och brummar förbi i en sänkt epa. Isak har även en likgiltighet i vissa stunder som driver mig till vansinne. Och när han blir sur. Men annars såååå.

Felix. Ja, det bästa med Felix är att han utan att veta om det sammanförde pappas nya tjej, pappa och mig och Isak så vi blir mer som en familj. Felix är liksom lite av limmet som håller oss samman. Det bästa med honom just nu är hans skratt. Det är det absolut bästa. Hans mindre bra sidor är när han kräks på ens rygg. Men det är helt okej just nu... Bara han inte gör samma sak när han är typ 15.

                      
 
4. Roligaste/bästa minnet?

Kan inte komma på något specifikt minne just nu. Men de bästa stunderna med Isak är nog alla våra skrattattacker, att bara kunna titta på någon och veta exakt vad den andra tänker och tillsammans driva med våra föräldrar. Jag tycker verkligen om att vi delar samma föräldrar, barndom och dess minnen.

5. Beskriv ditt/dina syskon med ett ord

Isak - Logisk. Felix - Söt

6. Ett gemensamt barnminne tillsammans? 

Fotbollskvällarna när jag, mamma, pappa och Isak brukade grilla om somrarna och sen gå ner och spela fotboll på en plan nedanför huset. De är minnen som ligger mig varmt om hjärtat.

7. En sak som du kan göra som inte ditt/dina syskon inte kan göra? 

Jag kan göra allt som en vuxen människa får göra! Det kan inte mina syskon. Hehe.

8. Visa en gammal syskonbild:

 

Kommentera här: