#metoo

Jag hoppas och tror inte ni missat kampanjen #metoo som florerat på sociala medier de senaste dagarna? En kampanj för att synliggöra sexuella trakasserier. Det här är en sorglig del i alla kvinnors liv. För vi alla känner en vän, släkting, lärare eller kollega som blivit utsatt, eller en själv. Jag vet inte ens vart jag skulle börjat om jag skulle börjat berätta allt. Det har varit så mycket genom åren där, jämnåriga till gubbar tagit sig friheter som dem inte haft. För mig är det en självklarhet att stödja kampanjen och försöka bidra till att män(niskor) öppnar ögonen men också för att stödja de medsystrar som vågar berätta. Framförallt det, för detta är inte "små" enskilda, privata problem, utan mycket större än så. Det är ett stort, stort, stort samhällsproblem och är en produkt av det patriarkat vi lever i.

Kommentera här: