Pray for our world

Hej! Idag har jag haft en riktigt bra dag tillsammans med Moa! Det blev en del inköp för min del, kunde helt enkelt inte hålla mig tills jag och Fanny ska till Väla. Jag får dock lite dåligt samvete... Dåligt samvete över de kontraster som finns i min vardag, jämfört med andra människors livsöden. Det är något som gått upp för mig den senaste tiden, som innan varit så svårt att greppa och förstå. Nu gnager en oro i mig. Jag kan inte hjälpa att dra paralleller mellan Sverige och Paris. Det är väldigt läskigt, för jag har alltid känt mig trygg, eftersom jag bor i Sverige. Krig, terror och gisslandraman, det existerar liksom inte här. Jag känner mig inte längre helt trygg. Terrordådet hade likagärna kunnat vara här och det är en skrämmande tanke. Samtidigt tänker jag på alla de människor som är på flykt, som är drabbade i Paris, i Libanon etc. Det gör ont i hjärtat.
 
 

Kommentera här: