Jullista ❄️

 
 1. Pepparkakor eller lussebullar? Alltså jag har ju aldrig varit något stort fan av lussebullar och egeeentligen inte pepparkakor heller. Om jag får välja blir det pepparkaksdeg, haha.

2. Skumtomtar eller knäck? Knäck. Farmors knäck.

3. Ischoklad eller marsipan? Passar nog på denna. Att göra marspian är dock roligt, men att äta är inte lika kul.

4. Köttbullar eller prinskorvar? Jag är inte superförtjust i korv, så köttbullar!

5. Julkorv eller julskinka? Julskinka, såklart.

6. Lax eller sill? Lax måste jag nog säga, men sill hör ju faktiskt till...

7. Sylta eller pastej? Pastej får det nog bli, men jag är inte superförtjust i det.

8. Paradis eller Aladdin? Paradis, då slipper man alla "äckliga" bitar som alltid blir kvar.

9.Revbensspjäll eller Janssons? Åh... men hm... Revbensspjäll får nog mitt svar bli.

10. Glögg eller julmust? Det känns som två så olika drycker så jag har svårt att välja en favorit men det får nog bli julmust ändå. Väldigt tvek på denna, haha.

11. Rödbetsallad eller dopp i grytan? Eh, röbetssallad isåfall... Men egentligen inget tror jag.

12. Ris a la Malta eller gröt? Gröt.

13. Hemma eller borta? Vi brukar fira borta. Halva dagen hos farmor och farfar och halva hos mormor och morfar.

14. Utomlands eller Sverige? Jag vill vara i Sverige på julen!

15. Ge eller få? Jag älskar att ge! Att göra upp listor på tänkbara klappar till folk, att handla dem, slå in och slutligen ge. Men, jag tycker även det är underbart att själv få ta emot. Däremot har jag alltid tyckt det varit jobbigt när många tittar på medan jag öppnar, haha...

16. Mysteriet på Greveholm eller Sunes jul? Detta är jättedåligt, men jag kan inte minnas att jag sett någon av dessa.

17. Chokladkalender eller paketkalender? Paketkalender. Älskade det när jag var liten, absolut det bästa!

18. Plastgran eller äkta? ÄKTA! Speciellt om det luktar gran också, lovely.
19. Arne Weise eller Ernst? Arne Weise.

20. När vill du att första snön ska falla? Hade varit trevligt om den kommit kanske en vecka innan jul och legat en vecka efter.

21. Har du haft en grön gräsmatta på julen? Ja, lika besviken varje gång.

22.När är det dags att pynta? Första advent, alltså igår. Dock åker inte tomtarna fram än.

23. Kan du komma på något negativt med julen? Ja, stressen som kan bli runt omkring den. Att tänka på folk som har det så mycket sämre och köpmanin.

24. Favorit julfilm? Polarexpressen tror jag!

25. Favorit julkalender? Alltså shit, kommer inte på någon nu.

26. Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul? Ja, men jag blir nog lite "mätt" på den när den är slut.

27. När öppnar du dina julklappar? Vi brukar öppna varsitt, jag och min lillebror hos farmor och farfar på förmiddagen. Resten tar vi med oss till mormor och morfar, där vi öppnar alla på kvällen. 

28. Favorit juldoft? Apelsiner med nejlikor <3333

29. Vad framkallar mest julstämning? Att slå in julklappar och samtidigt lyssna på julmusik.

30. Vad är viktigast med julen? Att vara tillsammans.
 
 
 

Kommentarer:

1 Sara-Karolina:

Vänta nu här, vad läste jag nyss???
HAR DU INTE SETT GREVEHOLM??? Galning.

Svar: Hahaha, visste att detta skulle framkalla hat i kommentarsfältet </3
Felicia Henriksson

Kommentera här: