Det stora julinlägget

Nu har det än en gång passerat några dagar sedan jag sist satt och skrev ett inlägg. Julen har kommit, men också gått och i det stora hela har den varit fantastisk! Den 23:dje åkte vi till mormor och morfar. Där åt vi mat. Mycket mat. Vi spelade även Bingolotto, som jag kommit på är livet. Varför har jag aldrig spelat Bingolotto?? Detta spel, denna spänning! Om jag inte varit 19 år, haft nyårsplaner och kompisar, hade jag absolut tillägnat min nyårsafton till Bingolotto. På kvällen öppnade vi även våra julklappar från mammas sida av släkten och jag är så nöjd, men framförallt tacksam! Juletider får en nämligen att bli just tacksam. Det är även en tid som jag tänker väldigt mycket på andra...
 
Min människohög. Mamma och Isak.
 
Julaftonsmorgon var mysig men kändes kort. Då vi efter frukosten, fixade oss och åkte mot nästa destination - farmor och farfar, för att fira julaftonskväll med pappa. Det är första och hm, förtillfället sista gången jag firar min kväll där. Men visst fanns det ljusglimtar från den kvällen också, mestadels var det riktigt mysigt faktiskt. Sen är släkten på pappas sida inget att hänga i julgranen (hehehe). Hos farmor och farfar firades det som vanligt med lutfisk på dagen (är inte kräsen, men den fisken är inget jag sväljer), massvis med mat, godis, kakor, sällskapsspel, Kalle Anka. Tjat om den jävla bortklippta dockan. Debatt, kanske fel ord, att kalla det debatt - men tur jag har en så klok farbror, annars hade jag inte stått ut. På kvällen öppnade vi julklappar och ett av paketen till Isak från mig blev en riktig höjdare, bean boozled. Ett sjukt kul spel som består av jelly beans, snorkråkan ser likadan ut som päronet och de ruttna ägger ser likadant ut som popcorn... 
 
Me and mammi på morgonen
 
När klockan var runt tolv och alla skulle hem bestämde jag mig för att sova över hos min farbror. Så den 25:te vaknade jag upp i stan. Vi såg Starwars och t frulle innan jag var tvungen att sticka till jobbet. Jobbade. Slutade och stack till LIVETS bästa fest hemma hos Louise och Mac. Jag tror det är en av de bästa jag någonsin varit på. Dessa människor alltså. Så roliga, sjuka och avslappade! Detta gör jag om närsom. På natten hämtade Marita mig och Fanny och vi åkte hem och bytade julklappar. Annandagen jobbade jag och julen var slut, även detta inlägg.
 
En fest som denna borde alla få ha som minne i livet.
 
 
Jag försökte dokumentera julen i min kamera, men glömde tyvärr den hos farmor och farfar. Så har bara väldigt få mobilbilder.

Kommentarer:

1 Louise:

Babe!! Om vi ska fira nyår tillsammans, som jag hoppas på! Sååå måste vi spela bingolotto!! jag ska spela!!! det slutar 22,så vi hinner :D
i love yooou!

Kommentera här: