Min julafton

Kortversionen av min julafton: Min julafton kickades igång väldigt hastigt då jag insåg att jag hade försovit mig en aning, så det blev snabba ryck när jag fixade mig. Efter det skjutsade Pierre mig till farmor och farfar där pappa, Isak, farbror och hans sambo befann sig. Vi åt julmiddag med passionsfrukt pannacotta till efterrätt. Blev så himla mätt, som vanligt. Inte för att sötsakerna tog slut där... Sen blev det julgodis i soffan i "finrummet" samt presentöppning. Var och är SÅ nöjd med det jag fick, både där och senare på kvällen. När klockan slog tre flyttade vi in till tvrummet och såg på Kalle Anka och åt julfika (rullade hem). När Kalle var slut skjutsade pappa mig och Isak hem till mamma där barnen öppnade julklapparna vi köpt åt varandra. När vi öppnat satte vi oss i princip i bilen direkt och körde till Skåne, till morbror, där resten av julaftonskvällen spenderades med god mat, trevligt sällskap och fina paket. Som jag tidigare skrev är jag riktigt tacksam för alla mina paket, tack!
 
Juldagen: På juldagen åt vi en god frukost hos mormor och morfar (där vi sovit över) innan vi åkte direkt till bion i Halmstad för att se tjuvarnas jul. Att se på bio och sedan äta på Venezia har blivit en tradition på juldagen och det är så gott att bryta i ätandet av all julmat. När vi kom hem var det snabba ryck som gällde för min del, duschade, sminkade mig, bytade om, fixade med förfester, ringde runt och var såå stressad för att sedan bara sitta och vänta typ en och en halv timme innan bussen kom, haha. Väl i Falkenberg var det förfest hos Louise granne och jag trivdes verkligen. Skrattade hela tiden, kunde stannat där istället för att gå ut. För utgången var lite överskattad, 200 kronor för att trängas med 500 andra personer i en trångbyggnad... Nja. Jag, Louise, Mac och Jesper gick hem en stund tidigare och såg på lite film innan jag skulle med taxin hem till Fanny.
 
Julen 2014 har varit riktigt bra, mycket bättre än 2013. Nu taggar jag nyår!
 
Mina julklappar:
Väska - löparskor - vans - två bodybutter - sockar  - två par baslinnen - en baströja - öronhängen - parfym - ljusslinga - en presentbox med lancome mascaror - sammanlagt 2500 kronor - presentkort på väla - mobilskal - läppstift
 
Här är några till som inte kom med på första bilden ⬆
 
Lösögonfransar - halvårsbusskort (kommer spara sååå mycket)  - voluspaljus - BH
 
 

Kommentera här: